Greetings!

Welcome to Scifi-Meshes.com! Click one of these buttons to join in on the fun.

Reset The Pivot Point (the Origin) Of An Object To Any Position And Rotation

guzmanangelguzmanangel0 Posts: 0Member
English:

Version 1.1. This free PDF tutorial has been designed for Blender 2.63a

This is a tutorial that shows how to reset a Blender object's pivot point (the Origin) to any arbitrary position & rotation that you want.

This is different than using the Object/Transform/Origin to 3D Cursor function because this method allows this but while also allowing to set the rotation of the pivot point's to whatever angle you want in all 3 axes.

It can be used to completely straighten an object's Origin when it has gone out of whack for whatever the reason and also to assign a new angle to it as desired easily.

You can download it from right here either in English or Spanish.

Alternate download place at Deviantart:

http://pixeloz.deviantart.com/gallery/

Espanol:

Version 1.1. Este tutorial gratuito en PDF ha sido disenado para Blender 2.63a

Este es un tutorial que muestra como reajustar el punto de pivote (Origen) de un objeto de Blender a cualquier posicion y rotacion arbitraria deseada.

Esto es diferente de utilizar la funcion de Objeto/Transformacion/Origen a cursor 3D porque este metodo permite esto mientras tambien permite asignar la rotacion del punto de pivote a cualquier angulo deseado en los 3 ejes.

Puede ser utilizado para enderezar completamente el punto de pivote (Origen) de un objeto cuando este se ha salido de sitio por la razon que sea y tambien para asignarle un nuevo angulo como se desee.

Puede descargarlo aqui mismo ya sea en Ingles o en Espanol.

Lugar de descarga alterna en Deviantart:

http://pixeloz.deviantart.com/gallery/
Tagged:
Sign In or Register to comment.